עיתון ניב חולון פברואר 2018

2 בכיתתינו יחד עם כל ילדי השכבה קיימנו פרויקט למידה מבוססת פרויקטים בנושא טקסי התבגרות בעולם. למ"פ הוא דרך למידה מקובלת בבית הספר. במחצית זו למדנו מהו טקס ומהם טקסי ההתבגרות ביהדות. לאחר מכן, כל קבוצה חקרה אודות טקסי התבגרות במקום שונה. השאלה הפוריה שלנו היתה: "התבגרות תהליך או מהפך? “ בכיתתינו היו שתי קבוצות. האחת חקרה את תהליך ההתבגרות בקרב קהילת השומרונים והשנייה בתרבות היפנית. אנחנו היינו בקבוצת יפן. תוצר הביניים שלנו היה כתיבת טקסט מידעי על טקסי ההתבגרות והכי חשוב התוצר הסופי היה: סרט שצילמנו, ערכנו והצגנו. היה מקסים. דניאל הביא לנו קימונו מהבית והיתה חוויה לצלם את הסרט גם עם הרבה פיספוסים מצחיקים בדרך. לקראת חנוכה ציינו את סיום הפרויקט וגם את חג החנוכה יחד עם ההורים שלנו והיה מיוחד להציג להם את התהליך שעברנו ולהקרין את הסרטים. ההורים התרגשו ופירגנו לנו במשוב אמ"ת. שיר 2’ דניאל מוקוז’ימה ו נדב, נועם ונאור מספרים על פרויקט הלמ"פ בכיתה בפרויקט הלמ"פ נכנסנו לתוך הסיפורים של עצמנו. מה זאת אומרת? כתבנו סיפורים בזוגות, דמיינו אותם והרגשנו שהם אמתיים. בסיפורים הדמויות יכולות לעשות הכל. ציירנו ציור שמתאים לסיפור בעזרתה של דניאלה מדריכת הקומיקס. תוך כדי הכתיבה למדנו על התבנית הסיפורית, למדנו מילים חדשות והשתמשנו במחברת אוצר המילים. העבודה בזוג הייתה מהנה ומאתגרת. את כל הסיפורים איחדנו לספר כיתתי אחד. הרגשנו שאנחנו ממש סופרים! בערב הצגת התוצרים ומסיבת חנוכה, הצגנו את ספרי הלמ"פ ושרנו שירי חנוכה. אנחנו חושבים שהלמ"פ מחבר בינינו ועוזר לנו להכיר חברים חדשים בכיתה. בהתחלה היה לנו לא קל אבל בעזרת עבודה קשה הצלחנו. הדרן 4’ נדב, נועם ונאור ב למ"פ מהו סיפור טוב? למ’’פ כיתות ו מתבגרים מסביב לעולם הלמ’’פ השנה עסק בטקסי ההתבגרות מסביב לעולם. הקבוצה שלי בחרה לחקור על טקס ההתבגרות בהודו הנקרא "אופנאיאנה", שפירושו ’’הלידה השנייה’’, לפני הטקס שייכים הנערים למשפחתם, ואילו אחריו הם כאילו נולדים מחדש והופכים חלק מהחברה. ביום ההצגה הצגנו את המצגת והסרטון. היה מעניין ומצחיק ובסוף ההצגה חילקו לנו סופגניות לכבוד חג החנוכה. אני מאוד נהנתי מהלמ’’פ השנה ואני מקווה שגם אחרים נהנו ממנו. ענבל 1’ אורן חזאני ו יוצאים מהקופסא מה עושים עם רעיון? השאלה הפורייה הייתה: מה עושים עם רעיון? תחילה נחשפנו להמון פרויקטים של יזמות ואף יזמות של ילדים. בתכנית, "המיזם", שהשיקה את הנושא, צפינו ברעיונות פשוטים אך מאד יצירתיים. במהלך הפרויקט פגשנו מומחים, גילינו המון המצאות ישראליות שלא ידענו על קיומן, קראנו טקסטים בנושא המצאות ולבסוף הצגנו בפני הכיתה המצאה שעניינה אותנו במיוחד. שנה למדינה, היה לנו חשוב 70 לרגל להוסיף ידע על התפתחותה של המדינה והדברים שניתן להתגאות בה. נהנינו בעיקר ליזום וליצור בעצמנו. יצרנו דברים מדהימים וגילינו איך שוב כל אחד בדרכו יצירתי ותורם. ליזה סטדניוק לחן 1’ והילה בן בסט ה למ"פ טקס התבגרות השאלה הפורייה שלנו הייתה: "התבגרות - תהליך או מהפך? " בהתחלה בחרנו נושא לחקור עליו, אני וקבוצתי בחרנו לחקור על האינדיאנים. תוצר הביניים היה טקסט מידעי, היינו צריכים לכתוב מי הם האינדיאנים, מה הרקע שלהם ומהו טקס התבגרותם ובתוצר הסופי היינו צריכים לצלם סרטון שבו אנחנו מראים איך מתקיים טקס ההתבגרות. תזמורת 3’ נועם לגזיאל ו ערב הצגת תוצרי למ"פ - מסיבת חנוכה , הייתה לנו 10/12/2017 , ביום ראשון מסיבת חנוכה. התחלנו במצגת של חלי ובברכות ולאחר מכן במצגות של קבוצת הדולפינים והדרדסים. אני הייתי חלק מקבוצת הדולפינים והקראתי מהמצגת את "יתרונות הקבוצה" ו"הבדלים בין חברי הקבוצה”. הרגשתי נפלא כי הצלחתי להציג בביטחון וזכרתי את כל הקתימב"ה. אחרי שכל התלמידים הציגו את המצגות ההורים נתנו לנו משוב אמ"ת. אחר כך שרנו את "מחרוזת חנוכה" שהמורה דודו לימד אותנו. סיימנו את מסיבת החנוכה ב"האור שבי". שמחת החיים והכישרונות הבולטים שבי הם : שחייה, דרמה ובנוסף קריאה. בסיום המסיבה אמא אמרה לי שהייתה מצגת מעניינת, התרגשתי מאוד! קשת 2 רן גרינברג ג 2’ פרויקט למ"פ בכיתה ו האיור של נדב האיור של נועם האיור של נאור

RkJQdWJsaXNoZXIy NTkzMDE=